A bőrápolás pszichológiája  -  3/3. rész
2018. május 16. írta: Szolnoki Nikolett

A bőrápolás pszichológiája - 3/3. rész

marketing, napozás

screen_shot_2018-05-14_at_17_58_38.png

Mi tesz minket boldoggá? A kozmetikai cégek szépen kitalálják, sugallják, megalkotják. A kozmetikai cégek álmot árulnak. Meggyőznek, hogy az álmod elérhető. Ránctalanító krém. Fiatalos arcbőr. Liftactive ampulla. Aqua-pure. Slow-age. Időtlen szépség. A bőröd megérdemli. Hydra-bright. Új dimenzió.

Kozmetikai marketing filozófia

Minél különlegesebb egy összetvő, annál különlegesebbnek érezheted magad tőle: mert te trópusi ősfa csak hajnalban, a legfelső ágon nyíló bimbó tündérvízben oldott esseznciáját és a mélytengeri árokban forró forrásban élő zöldalga hátsó-belső csápjának őssejt kivonatát kened magadra. Az arany erejével. A gyémánt csillogásával. A gyöngy fényével. A legendás kaviárral. Hát ennek ki tud ellenállni?

A Deciemről

Van egy kanadai cég, a Deciem, aki azt állítja, hogy ő nem csapja be a kuncsaftjait. A The Ordinary termékcsaládban ő kizárólag összetevőket árul. A termék neve ez: Szalicilsav 2%. Vagy Retinol 1%. Vagy Niacinamid cinkkel 10%. Vagy hasonló, bonyolult, ijesztő hottentotta név. Azt mondja, tanuld meg mik ezek, tudd meg a bőrödnek mire van szüksége, legyél tudatos és válogasd össze maganak. Felhívja a figyelmet a többi cég sumákolására, fehér-szürke dísztelen üvegcsékbe és tubusokba teszi a boszorkánykonyhás összetevőit. Marketing? A nincs, azon spórolnak, ezért olcsók a termékek – mondják. Mi van helyette, miért beszél mégis mindenki róluk? Mert a cég vezetője, Brandon Truaxe ördögien generált mesterséges botrányokkal szórja tele a médiát. Mindenki róluk beszél. És állandó a készlethiány. Minden rajongójuk mindig pánikban van, hogy mi lesz a céggel, hozzájutnak-e legközelebb is a kiskedvencükhöz. Ezért óriási raktárkészleteket halmoznak fel otthon. Boldogan költenek. Zseniális, nem? Ráadásul a The Ordinary olyan jó és olyan olcsó, hogy naná hogy kellenek a cég drágább brand-jei is. Kapudrog. Engem biztos behálóztak, én függő vagyok.

Napozás pszichológia

Végül beszéljünk egy kicsit a napozásról is. A barnára sült bőr a mi generációnk ideálja volt. Szexi, feszes, fiatal, egészséget, életörömöt jelentett. Nehezen engedjük el.

Miért van, hogy hiába tudjuk hogy a napozás akár bőrrákot okozhat, a nők mégis szeretik süttetni magukat, szeretnek szoláriumba járni? A felmérések azt mutatják, hogy a melanoma sulykolása ideig-óráig valóban visszavetik a napozási kedvet. A fatális bőrrák és meghalás gondolata olyan elviselhetetlen szorongást generál, hogy elménk szinte azonnal a tudattalanba szorítja azt vissza. És keresünk valami feszültségoldást, önbizalom növelő jutalmat a nagy ijedtségre, amitől gyorsan jobban érezzük magunkat. Ha abba a típusba tartozunk, akinek a szépeség fontos, akkor lassan visszaszivárgunk a napra,  feloldódunk a sugarakban és boldogan zsebeljük be az elismerést, milyen gyönyörűre sültünk. A tudattalanban zajló csata egyensúlya helyrebillen, huh. Ellenben ha a napozás ellenes kampány azt emeli ki, hogy a napozástól csúnyulsz és öregszik a bőröd majd szembesít is ezzel UV filteres rólad készült képpel és halálfélelemmel nyomaszt amivel meg kell küzdeni, a nők azonnal napvédő faktor után nyúlnak és visszaszaladnak a napernyő alá. Hát nem érdekes?

1. rész

2. rész

A bejegyzés trackback címe:

https://csodapatika.blog.hu/api/trackback/id/tr1413963968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.