Az átlagos bőrápoló és a tudatos bőrápoló bemennek a boltba…
2018. július 23. írta: Szolnoki Nikolett

Az átlagos bőrápoló és a tudatos bőrápoló bemennek a boltba…

img_3228.JPGEgy vicc is kezdődhetne így, nem?  Két szérum van a polcon. Az egyikre ez van írva: Youth Activator Serum. A másikra ez: Matryxil 10%+HA. (Vagy Alpha Arbutin 2%. Vagy EUK 1%, lehet tovább cifrázni!) Ki melyik szérumot veszi meg?

Könnyen rávághatjuk, hogy az átlagos a Youth Activatort és a másik a másikat, de ez reflex-sablon válasz lenne.

A különbség más és mélyebb. Az átlagos bőrápoló természetesen a Youth Activátor-ért nyúl: neki ne halandzsázzon senki, ő nem kódfejtő, reméli a kozmetika ipar tudja mit csinál hisz az a dolga, szívesebben maradna hétköznapi vásárló kémiai vegyész diploma nélkül és úgy van, pontosan erről álmodik, szeretné ha valaki felébresztené a bőrét, ami ha felébred ugyanott folytatná ahol elaludt, mert szép lenne és fiatal. Nincs igaza?

A tudatos bőrápoló ezzel szemben konkrét bőrhibával érkezik és megnézi az összetevő listát. Ha vízhiányos, öregedésnek lendült, foltos bőre van és a Youth Activator tömve van hidratáló összetevőkkel és egy kosárnyi antioxidáns hatással bíró molekulával, akkor ő is természetes mozdulattal nyúl a a Youth Activator-ért. Ha nem így van, hát otthagyja. Ám tudja, hogy a peptidek sejtek közötti szignálmódosító operációval működő vegyületek, ezáltal a kollagéntermelés közvetve befolyásolják és egyébként is használ nagy hatóanyagtartalmú antioxidánst és hidratáló hatású egyéb szert, viszont a bőre rugalmasságának javítását tűzte ki célul és tudja, hogy az nem megy egyik pillanatról a másikra, akkor mosolyogva örül a Matryxil 10%+HA-nak.

Vagyis az átlagos bőrápoló függ a kozmetika ipar jóindulatától, a tudatos bőrápoló viszont némi szabad akarattal rendelkezik a döntéseiben.

 Tudatos bőrápolóként ne hordjuk magasan az orrunkat, hogy a kozmetika ipar engem ugyan nem ámít el mindenféle hangzatos ígéretekkel és rajtam nem fog a marketing pszichológia. Tessék alázatosan tudomásul venni, hogy az átlagos bőrápoló alkotja a vásárlók messze túlnyomó többségét, aki szintén szeretne szép bőrű lenni. Sok-sok Youth Activator szérumot kell gyártani nekik.

Én mégis örülök, hogy mostanra átverekedtem és áttanultam magam a tudatos bőrápolók kicsiny ám lelkes táborába és legalább az ilyen döntések jobban múlnak rajtam. Azt a lepke-lelkű illúziót kapom, hogy kis kontroll kerülhet a kiszámíthatatlan mindennapokba.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csodapatika.blog.hu/api/trackback/id/tr6414127359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.