A legjobb anti-ageing tipp: legyünk Csipkerózsikák
2018. augusztus 30. írta: Szolnoki Nikolett

A legjobb anti-ageing tipp: legyünk Csipkerózsikák

Az alvás fontosságáról

sleepschedule.jpg

Amikor anno minden hétvégi napon is reggel fél 6-kor keltettek a hajdan-volt-kicsilányok, azt mondogattam magamnak: óh, jön még olyan idő, amikor az lesz a baj, hogy 11-kor is alszanak. Aztán nemhogy jött, de már az az idő is elmúlt. Mostanában - hogy a fészek kiürült - jó pár éve, akkor kelek reggelente, amikor tiktakkol a belső óra.

Tudom, hogy aludni annyit kell, amenniyt csak tudunk. Alvás közben nőnek a gyerekek, regenerálódik a szervezet, gyógyulnak a gyógyulnivalók. Miért? Mert alvás közben termelődik a legtöbb növekedési hormon, akkor van a szervezetnek ideje az építésre, az önkarbantartásra. Ez a bőrünkre is vonatkozik. Hidd el, a bőröd már reggeltől az aznapi estéjét várja. A hajad is.

Lehet ha annyit alszok amennyit csak tudok, lelassítom az öregedést? Nem lehet, hanem biztos.

Ha vekkerre kell kelnem? Aludj el este korábban. Ha a család tempója nem a 9 órás lefekvésre van időzítve? Akkor válassz, mi az aktuális fontossági sorrend. Aludj délután. Aludj hétvégén. Amikor csak teheted.

Az alvás gyógyít. Szépít. És ez nem városi legenda.

Az elmúlt két évben két új szokást vezettem be. Az egyik, hogy megtanultam háton fekve elaludni. Először nem azért, mert az oldalfekvéssel olyan párna benyomatokat szedtem össze reggelre, amik délig tartóan rúgták ki magukat (ezért is kezdhettem volna), hanem volt egy hátfájós időszakom és egyszerűen kényelmesebb volt. Aztán utánanéztem és tényleg: az izmok a legjobban így lazulnak el és nem nyomok össze semmimet. Persze időnként oldaltfekve ébredek, de akkor is nyerek az ügy számára jónéhány ideális órát. Nemcsak a párna-mintát úszom meg, de a szemalatti-reggeli-dündi is kisebb lett.

A másik újításom, hogy szemmaszkot használok. Szöszmötőlő zajokat és távoli hangokat szeretek magam köröl zsongatni amíg süllyedek, de a fény zavar. És a reggel fénye is zavar. Ha a nap a hasamra süt, főleg zavar. Világosban felébredek. Ha letakarom magam, mint egy papagáj, tovább alszom. És hoppá, kiderült még valami jó: ha szemmaszk van rajtam, jóval puhább és hidratáltabb marad a szememalja bőre reggelre, mint nélküle. Jah kérem, a TEWL (transepidermal water loss, bőrön keresztüli vízvesztés) nagy úr.

James Bond mondja, hogy az élet nagy dobás, miért töltsem alvással? Oh, no Mr.Bond, ön csak maradjon a kamerás töltőtollánál és tengeralattjáró Omega órájánál, mert ebben téved. Álmodni ébren is lehet, úgyhogy ne sajnáljuk az időt az alvásra.

A bejegyzés trackback címe:

https://csodapatika.blog.hu/api/trackback/id/tr7914204979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.