Változó bőr
2019. február 25. írta: Szolnoki Nikolett

Változó bőr

avagy edzés a pipereasztalon

img_0917.jpgIdestova két éve hogy tudatos bőrápolónak vallom magam. Közel két éve szerepel retinol, hámlasztás, rétegzős hidratálás a bőrápolási rutinomban. Ennyi ideje vadászok napvédőket, használom a double cleanse módszert az arctisztításhoz. Pörgetem a különféle nyugtató hatású, antioxidáns, kollegén-noszogató, faggyútermelést-szabályozó molekulákat. Kerülöm az illatanyagokat, a denaturált alkoholt, a komplex és titokzatos növényi összetevőket, üres harmatcseppeket, varázsfüveket. Nem azért, mert engem irritálnak, nem azért mert ördögtől valónak gondolom, hanem azért, mert elég edzésnek teszem ki a bőrömet a fentiekkel, nem provokálom tovább.

És elérkeztünk a lényeghez.

Alapvetően nincs érzéken bőröm, aminek van előnye és hátránya is. Előnye hogy nehezen bosszantom fel, hátránya hogy lassabban reagál a jóra mint ahogy én szeretném. Az erről szóló kutya valahol a kombinált bőr, sok pórus és tempós faggyú termelés múlt évezredi bermuda-háromszögében van elásva. Átok a sok pórus és faggyú ha a nem a pattanások csapatában játszol, de a termelt faggyúnak valahol védő hatása van a környezeti hatások és változások ellen.

Szóval, úgy indultam ebben a játákban, hogy a bőröm nem érzékeny és kedvesen csak Caroline Hirons-tól átvett  “leather skin”-ként szoktam rá gondolni. 

Ez a tél azonban új korszakba vezetett. Ezt a telet az én kis leather skin-em nehezen viselte. Igaz, csobbanásos hasassal vetettem bele magam a nap nélküli évszak retinol és hámlasztás mámorába. A bőröm mindenesetre fellázadt a kiképzés ellen.

Hámlott a szemhéjam, állandó száraz foltok voltak az orrom körül és a számcsücskében. Húzódik minden délutánra. Csiklandoz a kémiai fényvédő. Jobban szeretem a nyugtató szérumokat, mint az aktívokat. Egyre gyakrabban van minimálrutin hétévége. Ha a double-cleanse után mikroszálas sminkkendővel dörgölöm le a maradékot egyszer még csalánkiütést is varázsoltam az államra vele.

Foghatjuk csak a retinolra is, akár egyedül is elviheti a balhét.

De mostanra komplexebben látom. A tudatos bőrápolással, a célzott és hatékony anti-ageinggel edzésben van a bőröm. Nemcsak a retinoltól - noha ő a primadonna - de mögötte ott van az egész dísztársulat. Ha valami edzésben van, nem meglepő ha kifárad, ha izomláza lesz, sőt időnként kipurcan. Ha csak punnyadás van, izomláz sincs. Az évtizedes leather skin felébred a békés, multirezisztens csipkerózsika álomból és az edzésprogram közben olykor izomláza van és kipurcan. A bőröm érzékenyebben reagál mindenre. Hátránya, hogy óvatosabban kell vele bánni, előnye hogy életre kelt. Ha hisztisen is, de mond valamit. Öröm vele piszmogni, figyelni rá és érteni. Ő meg virul ahogy tud, amennyire tőle telik.

Stáblista, regenerációs back-office: gyengéd olajos lemosás, minimálrutin, semmi aktív, szkvalán, LRP Cicaplast, LRP Toleraine Sensitive család, Bioderma Cicabio

Kép: Instagram, @the.pinklemonade

A bejegyzés trackback címe:

https://csodapatika.blog.hu/api/trackback/id/tr4614654115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

saffron 2019.02.26. 22:14:55

Ez egy szuper kis bejegyzés lett, nagyon tetszett. :) Nagyon hasonló lehet a bőrünk, ezt már a csoportban is megfigyeltem, nekem is szuperrezisztens a bőröm, és nini, nekem is mostanában nyünnyög, vissza kellett fognom az aktív hatóanyagokat. Körülbelül mennyi idő, amíg újra hisztimentesre virul az arcod?

Szolnoki Nikolett 2019.02.27. 11:46:04

@saffron: Szia! Jobb nekem inkább a néhány nap teljes diéta, mint visszafogás-módszer. Visszavirul hisztimentesre néhány nap alatt, de régi leather skin-től búcsuzom, sokkal óvatosabb vagyok vele. Hétvégén nincs retinol, AHA lehet, de attól függ, milyen volt a hét és milyen AHA. De nincs kendős-dörzsölős-lemosás, kémiai spf, illatos termékminta-csak-mert-ingyen-volt. Télen a szemhéjam (hogy oda hogy került valami, arról hosszú teóriáim vannak) sokáig csúnya volt, csípett, viszketett, piros volt, hámlott, az sok-sok hét volt mire rendbejött. Ott aztán tényleg hímestojás-bánásmód van azóta.
süti beállítások módosítása